US broadcaster loses Myanmar outlet over Rohingya name

Source: Associated Press

By GRANT PECK

BANGKOK (AP) — A U.S. government-affiliated broadcaster that provides news to countries in Asia where freedom of information is restricted is losing its partner in Myanmar after refusing to stop using the word “Rohingya” to describe an oppressed Muslim minority.

download (4)

Monday was the last day DVB Media Group’s network would carry Radio Free Asia’s television broadcasts, RFA spokesman Rohit Mahajan said. He said RFA told Myanmar authorities that it was unwilling to bow to their pressure to use a term other than Rohingya.

About 700,000 Rohingya have fled to neighboring Bangladesh since Myanmar’s government launched a violent counterinsurgency campaign last August in western Myanmar, where most Rohingya lived. Many people in Myanmar call the Rohingya “Bengali” to reflect the contention that they are illegal migrants from Bangladesh rather than natives.

Read more

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: